vrijdag 24 oktober 2014

Gesink overweegt na 'rotjaar' twee grote rondes te rijden

Gesink overweegt na 'rotjaar' twee grote rondes te rijden

Robert Gesink overweegt ondanks zijn vervelende wielerjaar om in 2015 mee te doen aan de Tour de France en de Vuelta.
"Waarom zou het niet lukken? Ik voel me sterk en de Vuelta is dit jaar ook goed gegaan", legt Gesink uit op de eerste dag van Team LottoNL-Jumbo.
De 28-jarige Achterhoeker maakt sowieso zijn rentree in de Tour. Door het vertrek van Bauke Mollema naar Trek heeft de nieuwe ploeg een klassementsrenner minder voor de grote rondes.
"Als dat betekent dat we er twee moeten rijden, is dat voor mij geen probleem. We zouden het ook een keer over een andere boeg kunnen gooien. Eentje voor het klassement en eentje voor een ritoverwinning. Ik denk dat ik daar ook geschikt voor ben."
Gesink moet wel een nuance plaatsen.  "Het is wel zo dat ik tijdens de Vuelta ook in Canada kan rijden. Die koersen hebben mij altijd goed gelegen."

Ritmestoornissen

De Achterhoeker kende veel pech in 2014. Vanwege een ingreep om hartritmestoornissen te verhelpen moest hij een rustperiode inlassen en bij zijn terugkeer verliet hij de Vuelta in een goede uitgangspositie om bij zijn zieke vrouw, die ook nog zwanger is, te zijn.
"Ik heb al meerdere rotjaren gehad. Die ritmestoornissen waren ook niet niks, maar zonder tegenslag weet iedereen dat ik veel kan laten zien."
bron: NU.nl/Charlie Bootsman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten